تور مشهد

تور مشهد , بهترین تور مشهد , نرخ ویژه تور مشهد

تور مشهد

تور مشهد , بهترین تور مشهد , نرخ ویژه تور مشهد

دیدنی های ترکیه


پل واردا ترکیه

 



این پل که در مسیر خط راه آهن آناتولی-بغداد ساخته شده از بلنترین پلهای راه‌آهن ترکیه میباشد. که 2 طرف دره‌ای در درون رشته کوه توروس را به هم میرساند. طراحی و ساخت این پل در سال ۱۹۰۵ - ۱۹۰۷ میلادی بوده که یک مهندس آلمانی به نام وینکلرانجام داده است. 

 

 پل واردا ترکیه

مطالب مرتبط با تور ترکیه :

کاله ایچی آنتالیا

 

مرکز تاریخی شهر آنتالیا کاله ایچی میباشد. کاله ایچی به معنی داخل قلعه بوده و قسمت اصلی شهر را تشکیل می دهد که با دیوارهای قدیمی شهر در محاصره هستند و در امتداد ساحل میباشند. موزه کاله ایچی، مناره ییولی و لنگرگاه قایق های تفریحی از جاهای دیدنی آن میباشند.


مطالب مرتبط با تور ترکیه :

شهر متروکه کایاکوی ترکیه

 

شهر کایاکوی در آناتولی کشور ترکیه است . در گذشته یکی از شهرهای پررونق ترکیه بوده است . در جریان جنگ بین یونان و ترک این شهر را ترک کردند و با تمام شدن جنگ هم به شهرشان برنگشتند که همین باعث شد کایاکوی متروکه شود. کایاکوی نزدیک به یک قرن عمر دارد.

 

شهر متروکه کایاکوی ترکیه

شهر باستانی Hierapolis


    
در فهرست باستان شناسی شهر باستانی Hierapolis که در هجده کیلومتری شمال استان دنیزلی واقع شده است. نامگذاری این شهر بعنوان شهر مقدس بعلت وجود پرستشگاه های بسیار و بناهای تاریخی و دینی موجود میباشد. موقعیت Hierapolis بطوری است که در میان مناطق مختلف تاریخی واقع شده است . طبق اطلاعات بدست آمده از استرابون و Ptolemaios که در قرون اولیه می زیسته اند ، شهرهای لائودیکیا که در مرز منطقه کاریا بوده است و نیز شهر تریپولیس که در اطراف هایراپولیس قرار داشته این شهر را بعنوان یک شهر Frigya محسوب نموده اند و پیش از آنکه بعنوان هایراپولیس نامگذاری شود بواسطه وجود خدای آنا یک مرکز مسکونی بوده است.


مطالب مرتبط با تور ترکیه :

کلیسای چورا ترکیه

 

 

این کلیسا که تقریبا در 3 مایلی شمال غربی سلطان احمد قرار دارد از ابتدا به منظور کلیسای بیزانسی ساخته شده بود و بعدها به مسجد تبدیل شد اما در حال حاضر موزه ای دیدنی است با نمایی آجری و موزائیک ها و کاشی های زیبایی که باقیمانده هنر دوره بیزانس را به گردشگران نشان میدهد. بخش هایی از این کلیسا در سال 400 میلادی شکل گرفت ولی ساختمانی که امروزه میبینیم حدود سال 1500 ساخته شده است.

 مطالب مرتبط با تور ترکیه :

تنگه بسفر ترکیه

 

اگر چه تنگه بسفر مشخصه های دیگر مکانهای باستانی استانبول را ندارد اما گشت و گذار با قایقهای قدیمی و سنتی در این تنگه بسیار جذاب و به یادماندنی است. تنها به این وسیله است که می توانید سواحل این تنگه و تغییرات و تحولات گذشته و حال این منطقه را مشاهده کنید. هتل های مدرن ، ویلاهای چوبی حاشیه ساحل ، کاخ های زیبای مرمرین ،  قلعه های سنگی روستایی و دهکده های کوچک ماهیگیری از جذابیت هایی هستند که از دیدنشان پشیان نخواهید شد.مطالب مرتبط با تور ترکیه :

 

موزه آک سرا ترکیه "مدرسه زنجیریه"

 


این موزه در محله زنجیریه قسمت مرکزی ایالت آک سرا واقع شده است. این موزه در سال 1969 در مدرسه زنجیریه بنا شد و هنوز به فعالیت خود ادامه می دهد . این موزه بر اصول نقشه مدرسه زنجیریه بوسیله سنگ های برش و آجر سفالی بنا شده است . این بنا دارای 4 ایوان میباشد و دارای یک رواق و یک حیاط بزرگ و بدون سقف است . در داخل این موزه هشت اتاق وجود دارد که دارای سقف های گمبدی شکل هستند. این موزه تا اوایل قرن 20 به عنوان یک مدرسه مورد استفاده بوده است ، از سال 1940 مدتی را زندان بوده است و از سال 1969 به موزه تبدیل گردید . در این موزه  6134 تعداد اثر تاریخی را در خود جای داده است . 
آدرس : محله زنجیریه ،خیابان فابریکا ، پلاک 44 
تلفن : 2131667 (0378) 
این موزه تمام ایام هفته بجز روزهای یکشنبه ازساعت5 /8 صبح الی 5 بعد از ظهر برای بازدید عموم باز است .

 

موزه آک سرا ترکیه

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.